راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

قاشق و چنگال از مهمترین وسایل غذایی در هر خانه است. همچنین، در سفره‌های رستوران‌ها و مهمانی‌ها هم به‌شدت به‌کار می‌روند. اما چگونه می‌توانیم سرویسی با کیفیت بالا وبرای استفاده طولانی مدت را خریداری کنیم؟

 

در خرید سرویس قاشق و چنگال چه مواردی را باید مدنظر قرار دهید؟سرویس قاشق چنگال

1. نوع فلز

سرویس قاشق و چنگال به‌صورت عمده از فلز‌های استیل ضدزنگ، نقره، طلا و برنج ساخته می‌شوند. استیل ضدزنگ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزها به‌دلیل سبکی، قیمت مناسب و مقاومت در برابر زنگ زدگی توصیه می‌شود.

 قاشق و چنگال‌های امروزی معمولا از استیل (فولاد) ضد زنگ، تیتانیوم و ترکیب آنها با نیکل ساخته می‌شوند.

 

2.ضخامت 

بسیار مهم است. ضخامت کمتر به‌ معنی ضعف و شکستن سریع‌تر هستند. ضخامت مناسب باید بین ۲ تا ۳ میلی‌متر باشد.

بهتر است که جنس قاشق چنگال از نوع ضد خش و قابلیت شست و شو در ماشین ظرف شویی باشد.

 

3. طراحی 

طرح‌های با جزئیات زیاد و خطوط منحنی یا گلدار یادآور طرح‌های سنتی هستند و طرح‌هایی با خطوط صاف و مستقیم امروزی‌ترند.

 برخی از آن‌ها دارای دسته‌های بزرگتری هستند که برای دستان بزرگ عالی هستند.

همچنین، طرح‌های دیگری همچون طرح کلاسیک، طرح مدرن و طرح کارواش نیز موجود هستند.

مورد مهمی که در طراحی باید در نظر گرفت تیز نبودن لبه های قاشق چنگال قرار گیری راحت در دست و بزرگ نبودن کفه قاشق و نازک نبودن ابتدای دسته قاشق و چنگال میباشد.

 

4.تعداد قطعات

 پارامتری مهم در راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال تعداد قطعات هستند

بیشتر سرویس‌ها شامل ۲۴ الی 135 قطعه هستند که شامل قاشق، چنگال، چاقو و کارد است. در صورتی که قصد خرید سرویس بزرگتر را دارید، 

باید به تعداد قطعات آن نیز توجه کنید.و همچنین به تعداد قاشق چنگال توجه بیشتری داشته باشید. چون تعداد بیشتر قطعات در سرویس نشان دهنده سرویس کامل نفرات نمیباشد.

که در موارد 86 تکه به بالا با جعبه هایی از جنس چوب ، المونیوم ، فوم در بازار وجود دارد.که در برند عرشیا از جعبه چوبی با کیفیت در دو مدل پایه دار و ساده نولید شده است که از موارد قابل توجه این است که جعبه سرویس قاشق چنگال عرشیا بصورت هدیه بدون محاسبه در قیمت در دسترس خریداران و مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 

5. قیمت

قیمت قاشق چنگال نیز یکی از مهمترین موارد برای خرید سرویس قاشق و چنگال است. باید به‌طور موازی با کیفیت، قیمت را نیز مدنظر قرار داد.

سرویس‌های قابل اعتماد با قیمت مناسب وجود دارد.قیمت سرویس ها بسته به تعداد و درصد خلوص استیل متفاوت استکه بهترین نوع خلوص برای سرویس قاشق چنگال و ظروف نسبت 10/18 میباشد که بالاترین کیقیت و ضد زنگ بودن و ماندگاری طولانی مدت و براق بودن از شناسه های این نوع سرویس ها هستند.

6. مراقبت و نگهداری 

در نهایت، باید به‌یاد داشته باشید که برای استفاده طولانی مدت از سرویس قاشق و چنگال، باید به‌طور منظم مراقبت و نگهداری کنید. پس از هر استفاده، آن‌ها را با آب و صابون شسته و خشک کنید تا به زودی زنگ نزنند.

باید دور از مواد لکه پاک کن(وایتکس) لباس و مواد اسیدی باشند.

با توجه به مشخصات فوق، می‌توانید سرویس های قاشق و چنگال با کیفیت عرشیا را با  قیمت مناسب و ضمانت 25 ساله تعویض را برای خانه یا مهمانی خود خریداری کنید.